Home » PROMENA BODOVANJA NA MALOJ MATURI – KOZMETIKA ILI SUŠTINA?
MATURA

PROMENA BODOVANJA NA MALOJ MATURI – KOZMETIKA ILI SUŠTINA?

Mala matura odvijaće se ove godine po novim pravilima. Ukupan broj bodova koje maturant može da dobije ostaje 100, ali će uspeh iz poslednja tri razreda osnovne škole od sada umesto 70 nositi 60 bodova, dok će sam završni ispit biti vrednovan sa najviše 40, umesto dosadašnjih 30 bodova.

Najave da će do ovih promena doći čule su se još po završetku prošlogodišnje mature, a da se uvodinosi sistem bodovanja potvrdiila je početkom januara za „Blic“ i Vesna Nedeljković, pomoćnica ministra prosvete za predškolsko i osnovno obrazvanje.

Vesna Nedeljković
Vesna Nedeljković

– Mi smo prošle godine najavili da više želimo da vrednujemo znanje koje đaci pokažu na ispitu jer je ta jagma za ocenama u školi postala teret i za đake i za nastavnike i za roditelje. Tako će ove godine testovi iz srpskog i matematike nositi po 13 bodova, dok će se kombinovani test vrednovati sa 14 bodova – rekla je Nedeljković i dodala da su prošle godine đaci upravo kombinovani test uradili najbolje.

Uspeh iz škole vrednovao se sa 60, a završni test sa 40 poena do 2014. godine, kada je uveden kombinovani test.

Osim promene odnosa bodova, maturante, prema rečima Vesne Nedeljković ove godine očekuje i više otvorenih pitanja iz srpskog, kao i pitanja koja će se „uvezivati“.

Mnogo je, ipak, pitanja na koja izgleda još niko nema odgovor. Koliko će, na primer, ovakva promena smanjiti „jagmu“ za ocenama? Da li će se nešto promeniti u sistemu ocenjivanja, jer uspeh u osnovnim školama i dalje nosi veći broj bodova?

Konkretno, da li će neko iz Ministarstva prosvete makar informativno da se raspita kako je moguće da prosečna ocena u nekoj školi, od prvog do osmog razreda bude 4,65, kako se tvrdi u nekom od komenatara na vest o promeni sistema bodovanja za malu maturu koja je objavljena na jednom portalu?

Da li će se, na kraju, nešto promeniti i u samom sistemu osnovnog školstva, da li će se promeniti pristup predavanjima kako bi deca od malena učila da razmišljaju, da logički povezuju?

Da li će ih podsticati da tokom, barem poslednje tri – četiri godine osnovnog školovanja traže „informaciju više“,a ne suzbijati njihovu radoznalost i kreativnost, da bi se potom naprasno setili da na maloj maturi traže „povezivanje gradiva“?

Da li će se promeniti način dežurstava na maloj maturi, kako bi se sprečilo da određeni nastavnici pomažu „svojoj deci“? A toga je bilo, pa je čak i ministar jula 2017. godine predložio smenu direktora u 28 škola. Smene se, međutim, nisu dogodile, jer su, kako je ministar polovinom prošlog decembra izjavio, školski odbori ignorisali njegovo mišljenje.

RANAC portal

RANAC portal

Dodaj Komentar

Click here to post a comment

https://www.facebook.com/ranacportal/