Zdrava ishrana, više voća i povrća u đačkim obrocima i obnova školskih kuhinja neki su od ciljeva Ministarstva prosvete.
Tako tvrdi ministar Mladen Šarčević, koji je u četvrtak 6. decembra obišao beogradsku Osnovnu školu „Marija Bursać“. Tu je prisustvovao radionici u okviru „Maksi školskog karavan“ kompanije „Delez Srbija“.
“Ministarstvo vodi računa o školskom životu učenika, da bude više sporta, putovanja i dobrih navika “, kazao je ministar.
On je ocenio da je trećina postojećih školskih kuhinja u dobrom stanju, dok je preostalim potrebno ulaganje.
“Mnogi podaci o zdravstvenom stanju učenika na sistematskim pregledima pokazali su da u ishrani školske dece treba da bude manje pica, manje brze hrane, a više voća i povrća. Zato želimo da unapredimo kvalitet i način ishrane, kao i razvoj pravilnih navika kod osnovaca”, rekao je Šarčević.
Zdrava ishrana na rečima
Šarčević je dodao da je Ministarstvo prosvete donelo i Pravilnik koji bliže uređuje uslove za organizovanje ishrane i utvrđuje kvalitet obroka u osnovnoj školi, kao i Pravilnik o bližim uslovima i načinu ostvarivanja ishrane dece u predškolskoj ustanovi.
Generalni direktor kompanije Delez Srbija Kvantan Roje ocenio je da građani treba više da uče o zdravijim navikama.
„Posebno uključujemo roditelje i decu u naše aktivnosti. Tako bismo svi zajedno radili na tome da svaki dan pravimo zdravije izbore“, naveo je Roje.
Direktorka Osnovne škole “Marija Bursać” Bojana Šotra ukazala je da se nastavnici i učitelji trude da utiču na svest dece o tome koliko je važna zdrava ishrana, ali da to treba da čine i roditelji.
A pekare i dalje po školama
Uprkos svemu ovome, i dalje gotovo svaka škola u Beogradu ima i pekaru. Tačnije, deo škole izdat je u zakup nekoj pekari ili prodavnici. A u njima se prodaje sve ono što ne bi trebalo – pogačice, žu žu, paštete, kifle, krofne, pice… Zdrava ishrana, dakle, tu nije prisutna.
A kuhinje i trpezarije su ukinute, pa deca obroke najčešće dobijaju od ketering firmi i restorana. Pa tako oni čija je škola poslednja na redu za „razvoz hrane“, najčešće dobijaju prilično hladne obroke, koji zbog toga obično izgube i ukus imiris.
Raznih akcija koje su za cilj imale poboljašnje zdravlja i ishrane dece bilo je i ranije. Kompanije su to koristile za sopstvenu promociju, zaobilazeći praktično zabranu reklamiranja po školama.
Efekti tih akcija, međutim, nisu predočeni javnosti. Da li će tako biti i ovog puta? Većina roditelja je, verovatno svesna koliko je važno da se njihova deca zdravo hrane. Možda bi korisnije bilo da kompanije ulože, recimo, u opremanje školskih kuhinja i obuku kuvarskog kadra. A potom obezbede i namirnice po povoljnijim cenama. E to bi već bilo nešto konkretno, kada je u pitanju zdrava ishrana.
Dodaj Komentar