Home » KRAJ ŠKOLE U MAJU: Ocenjivanje – iz opisnog u brojčano
AKTUELNO

KRAJ ŠKOLE U MAJU: Ocenjivanje – iz opisnog u brojčano

ocenjivanje

Vraćanja u školske klupe zbog časova ove školske godine neće biti. Ostaje samo da se reši još jedno otvoreno pitanje – ocenjivanje. Raspust, praktično, počinje krajem maja. Tada se završava redovna nastava, a koja je ovaj put, tokom vanrednog stanja, bila onlajn.

Ministar prosvete Mladen Šarčević za “Blic”  je najavio i izmenu Pravilnika za ocenjivanje.

– Vraćanja u školske klupe za proces redovne nastave neće biti. Glavni deo posla, a to je bila nastava, privešćemo kraju. Uspeli smo za izuzetno kratko vreme da se organizujemo i realizujemo nastavu za sve nivoe obrazovanja. Mogu samo da pohvalim tim Ministarstva prosvete i nastavnike jer smo uspeli ono što drugi u region nisu – kaže ministar Šarčević.

Ocenjivanje – kako rešiti problem

Pred Ministarstvom je, dodaje, još mnogo posla, prvenstveno utvrđivanje modela za ocenjivanje đaka.

– Izmenićemo Pravilnik za ocenjivanje. Sada nemamo tromesečja, nemamo ni dosadašnji vid završnog ispita – rekao je Šarčević.

On je prethodno rekao da je zadovoljan kako su nastavnici i učitelji prihvatili formativne modele za ocenjivanje. Naglasio je i da već sada formativne, odnosno opisne ocene, mogu da se prevedu u sumativne, brojčane.

– Ocenjivanje će ostati problem za deo učenika, tamo gde nemamo visok stepen digitalnih veština nastavnika – rekao je Šarčević. On je dodao da će se koristiti resursi školskih uprava, savetnici i obučeniji nastavnici unutar škola.

Kako kaže, ostaće posao vezan za završne i prijemne ispite, za šta postoji više scenarija. Najbolje je, kaže, o tome pričati za četiri nedelje.

– Oko ovog pitanja se prepliću različiti interesi. Prvi je onaj da ne bude završnog ispita, odnosno male mature. To je najlakši scenario, koji međutim, ne bi bio i najpošteniji. To značilo da će pojedine škole upisati đaci koji, inače, ne bi mogli da ih upišu. Time bi ostali uskraćeni oni koji bi uspešnije položili ispite i upisali željene škole – poručuje Šarćević.

Zato se, kako kaže, analizira šta bi bio najbolji model.

Završni ispit – dilema

– U svemu se prvenstveno rukovodimo bezbednošću dece i nastavnika. Zato i neće biti, primera radi, 1. juna masovnog povratka u učionice. Procena modela za završne godine mora da zadovolji dva uslova, prvenstveno bezbednosni, ali i pravičnost. Za oko dve-tri nedelje izaći ćemo sa modelom, koji će odgovarati epidemiološkoj situaciji u Srbiji, ali i biti u skladu sa zaključkom i scenarijem koji će se primenjivati u Evropi za završni ispit – ističe ministar.

Prvobitno je bilo najava da će škole početi da rade u junu, ali je struka bila striktno protiv toga. Ova odluka da se sa završetkom onlajn nastave završi i školska godina u potpunosti je u skladu sa epidemiološkom situacijom u Srbiji.

Šta sa visokim obrazovanjem

On dodaje da je, kada je reč o visokom obrazovanju, bilo zahteva da se umanji školarina, ali da je to deo o kome odluku ne donosi Ministarstvo već je nadlžena svaka visokoškolska ustanova.

– Ono što je do nas jeste da popravimo uslove nastave i rada i mi smo već u tom poslu sa timom premijerke Ane Brnabić da se pojača internet tamo gde je potrebno. Stava sam, da od juna do oktobra treba omogućiti sve rokove za ispite – poručuje ministar Šarčević.

Školskim kalendarom, koji je pravljen za redovne okolnosti, predviđen je bio prolećni raspust koji se naslanjao na vaskršnje praznike. Bilo je planirano da đaci imaju pauzu od 11. do 20. aprila.

Zbog vanrednog stanja i borbe sa virusom korona prešlo se na nastavu na daljinu, a Ministarstvo prosvete odlučilo je da se raspust skrati, odnosno da đaci imaju samo pauzu za verski praznik.

RANAC portal

RANAC portal

Dodaj Komentar

Click here to post a comment

https://www.facebook.com/ranacportal/