Home » PROGRAMIRANJE ZA DECU, KRITIČKO MIŠLJENJE, A NE BUBANJE – TO JE ŠKOLA ZA 21. VEK
REFORMA

PROGRAMIRANJE ZA DECU, KRITIČKO MIŠLJENJE, A NE BUBANJE – TO JE ŠKOLA ZA 21. VEK

programiranje za decu

U sledeće tri godine učenici od petog do osmog razreda 1.150 osmoletki u Srbiji biće uključeni u projekat „Škole za 21. vek”. Program podrazumeva da škole uvedu programiranje za decu. Đaci će učiti da kodiraju, kritički razmišljaju i rešavaju zadate probleme.

Kako bi bili spremni za poslove budućnosti, koje će zahtevati savremeno tržište rada, u naredne tri godine milion učenika od petog do osmog razreda u regionu naučiće veštine programiranja, kritičkog razmišljanja i rešavanja problema.

Program „Škole za 21. vek”, koji je na tridesetogodišnjicu nastanka interneta, u saradnji sa Ministarstvom prosvete počeo da sprovodi Britanski savet, obuhvatiće i 1.150 osnovnih škola u Srbiji. Te ustanove biće opremljene takozvanim mikro-bit uređajima. To su mikroračunari, pomoću kojih učenici mogu da programiraju i kreiraju najraznovrsnije uređaje, od robota do muzičkih instrumenata.

Programiranje za decu ulaganje za budućnost

Zahvaljujući tim malim džepnim računarima, programiranje za decu biće praktično igra. Kroz nju će da savladaju veštine kodiranja i programiranja neophodne za većinu poslova u 21. veku. Program finansira Vlada Velike Britanije sa deset miliona funti.

programiranje za decu

Ambasador Velike Britanije Denis Kif na predstavljanju programa u beogradskom Muzeju nauke i tehnike naglasio je će čitave generacije osnovaca u Srbiji imati priliku da učestvuju u ovom istorijskom projektu i razviju nove veštine.

Predsednica vlade Ana Brnabić je naglasila da je reforma obrazovanja najvažnija reforma koju sprovodi Vlada Srbije, a da se projekat „Škole za 21. vek” savršeno uklapa u tu viziju.

–Moramo da obrazujemo generacije koje neće zazirati od toga da svakog dana nauče nešto novo – istakla je Brnabićeva.

Stop za bubanje

Premijerka je naglasila da je najveći nedostatak srpskog obrazovnog sistema to što su đaci učeni da „bubaju” veliki broj nepotrebnih informacija. U budućnosti će biti potrebno drugačije obrazovanje, tokom kojeg će deca učiti analitičko i algoritamsko razmišljanje, da se ne plaše da uđu u rešavanje problema, pa i pogreše.

– To je set veština koje će od današnjih učenika tražiti tržište rada u 21. veku. Izdvojili smo sto miliona evra za nauku i obrazovanje, izgradili naučno-tehnološki park u Beogradu i pravimo nove u Novom Sadu i Nišu – rekla je Brnabićeva. Ona je podsetila i da je vlada u prvoj godini mandata uvela programiranje kao obavezan predmet u osnovne škole.

Nastavnici u Srbiji već su videli važnost primene kritičkog razmišljanja i rešavanja problema u nastavi. Interesovanje za programiranje za decu povećano je kod učenika 90 škola u kojima je od školske 2017/2018. godine u pilot-fazi sproveden ovaj program.

RANAC portal

RANAC portal

Dodaj Komentar

Click here to post a comment

https://www.facebook.com/ranacportal/