Home » OBRAZOVANJE 2.0: REFORME KOJE SU POJELI SKAKAVCI
REFORMA

OBRAZOVANJE 2.0: REFORME KOJE SU POJELI SKAKAVCI

Predstavnik Foruma beogradskih gimnazija Aleksandar Markov i docent na Filozofskom fakultetu Oliver Tošković, govoreći o reformi obrazovanja, ocenili su u Novom danu Televizije N1 da smo od ministra do ministra potrošili 18 godina u neke reforme do kojih nije ni došlo.

“Meni je zaprepašćujuće da pravite reformu, koju treba da sprovodi nekoliko desetina hiljada nastavnika, a niko ne zna o čemu se radi. Iz ministarstva su rekli da sve znaju, sve je spremno, ali ne žele da daju informacije, da ne bi širili paniku”, kaže Oliver Tošković.

Aleksandar Markov kaže da je Forum beogradskih gimnazija mišljenja da je reforma neophodna, te da očigledno postoje neki problemi, kada u maju nema informacije za javnost.

“Najavljena je obuka, ali nemamo nikakvu informaciju kada. Najveći problem je što mi na početku maja nemamo usvojene programe, usvojeni su u načelu. Ne znamo kako će izgledati udžbenici, da li će biti stari ili će biti štampani novi, i kada”, kaže Markov.

Aleksandar Markov, Foto N1

Dodaje da će od 2021. godine učenici polagati opštu maturu na kraju četvrtog razreda, koja će se sastojati od dva predmeta, i od trećeg, izbornog, u zavisnosti od fakulteta.

“Da li fakulteti zadržavaju autonomiju, da li će svaki fakultet zadržati pravo da testira učenike. Predlog bi mogao da bude da se ide sa opštom maturom i da pojedini fakulteti zadrže pravo da testiraju učenike”, kaže Markov.

Dodaje da su to objektivni problemi, o kojima se ne razgovara.

“Idealno bi bilo da su u ovom studiju i predstavnici ministarstva, da nam kažu da li komuniciraju”, kaže on.

Oliver Tošković kaže da je, pored nejasnog modela reforme, koji možda postoji, a mi ga ne znamo, drugi problem ta neuključenost.

“Bez uključenosti i bez jasnog modela, imamo doživljaj da je ova reforma više kao neka šminka”, kaže Tošković.

“Nekako deluje da je potreba svakog ministra da bude veliki reformator. Mi smo od ministra do ministra potrošili 18 godina u neke reforme do kojih nije ni došlo. Onda se roditelji pobune, deca se pobune, odustane se od mature i onda gde smo bili – nigde, šta smo radili- ništa”, kaže Aleksandar Markov.

Oliver Tošković, Foto N1

Oliver Tošković kaže da težimo uspešnom obrazovanju, za budućnost.

“Slovenija je imala srećnu okolnost da su se ministri smenjivali na takav način da su komunicirali međusobno i samo su nastavljali reforme”, kaže Tošković.

Markov kaže da je kod nas problem planiranje.

“Uvek planiramo ad hoc, ako uspe uspe, kao stanari neke zgrade koji ograde zgradu kanapom i napišu da pada fasada, i time su rešili sve probelme”, kaže Aleksandar Markov.

Gosti N1 ističu da aktuelna strategija ističe 2020. godine.

“Nisam ni ja optimista, plašim se da ćemo sačekati tu 2020. godinu i da ćemo opet biti u nekom haosu. Najveća promena je uvođenje dualnog obrazovanja, jedina promena koja uopšte nije bila u strategiji”, kaže Oliver Tošković.

Tekst i foto TV N1

RANAC portal

RANAC portal

Dodaj Komentar

Click here to post a comment

https://www.facebook.com/ranacportal/